آیس پک فرهنگی

آیس پک فرهنگی

آنچه شاید بماند
آیس پک فرهنگی

آیس پک فرهنگی

آنچه شاید بماند

نقد آهنگ های شاهین نجفی

(این مطلب درحال تکمیل است. نظرات شما موجب بهبود آن خواهد بود.)

(مطلب به روز شد. پنج شنبه 4/2/92)

این پست رو به نقد آهنگ های یکی از خواننده های معروف رپ اختصاص دادم که طرفدارها و مخالفان زیادی داره. شخصی که بسیار بی پروا به اشخاص و فرهنگ های موجود و گذشته می تازه وتوهین می کنه.

با دقت روی آهنگ های این خواننده میشه فهمید که آهنگ ها و متن هایی که کار میکنه کاملا هدف داره و سیری برنامه ریزی شده رو داره طی میکنه. همچنین باید اعتراف کرد که آهنگ های فوق العاده ای روی متن هاش کار میشه و متن هاش هم بسیار زیرکانه نقاط مورد نظر اسپانسرهای موسیقی های ایشون رو مورد هدف قرار میده.

آهنگ های ایشون حس نا امیدی، شهوت، انتقام، لذت گرایی و خیانت رو توی آدم تقویت می کنه. من شخصا حس خیلی بدی از شنیدن اهنگ هاش پیدا میکنم.

صدای گرم، خشن، غمبار، با زیر و بم شدن های حساب شده، تحریک کننده و مرموز این خواننده باعث شده تا آهنگ هاش مورد استقبال نوجوانان و جوانان بخصوص دختران کشورمان قرار بگیرد.

در کنار موسیقی های قوی و صدای خواننده، متن این آهنگ هاست که اثر اصلی را روی مخاطب می گذارد. متون با عبارت های افراد سطح پایین جامعه، کلمات جنسی، با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که عموما به انتقاد از وضع موجود ایران و دین ستیزی می پردازد.

 

بعضی از عبارت های موجود در آهنگ های شاهین نجفی: (با عرض پوزش به خاطر وجود  کلمات زشت و جنسی در این متن ها)

 خواب زیر پتوی پر از شپش/فرقی نداره جاده ی چالوس و راهِ قم/می خندن و به دستِ تو دستبند می زنن/ خاموش کردم توی لیوانت خدایم را شب ها بغل کردم به تو همجنس هایم را/اون موزیک ملو ولب جلو پوست هولو سینه ی سیلیکونیت تو حلقم/قدغن مثل شَک تو سوریه/حال و روزم مثِ سگِ هاره/ دست تو: چوب و کـُلت و چوبه یِ دار البته شورت خانُمت به کِنار/عشق، یک کافه غَرقِ در دود است/تصور ترانه لای پای خایه جای پوتینو سیلٍ سیلی روی ریشو ریشه و.../ شب است هر 2 به 1 خواب خوب محتاجیم که زیر پل بغل هم فشار را بکنیم/با تمام ِ وجود غمگینم حق ِ آزادیم انتزاعی شد/وای هفتاد میلیون مثه من/ما وارثان دردمشترک لای پا/ما تو حرم زنای محصَنهَ با نسا/ تو هم که هردفعه که مارو می بینی پریودی/ دوباره اشتباه کن با ترامادول/شاید ببیند شوهر تو اشک هایم را/

در رابطه با ضد دین بودن آهنگ های شاهین نجفی باید بگم که برای شنونده هوشیار کاملا روشنه که یکی از مهمترین اهداف فرهنگی و اجتماعی مورد نظر آثار این خواننده تخریب دین و خدا در مخاطب است. روندی که در آهنگ های ایشان طی میشه در بسیاری از موارد به این نتیجه ختم میشه که خدایی نیست یا اگه هست کاری از او ساخته نیست و توجهی به بندگانش ندارد. چند نمونه از این موارد:

خدای را ببر از یاد  که براو پناهی نیست/ نجات دهنده مرده است/ چونان عاصی ام که بر گرده ام بگذار تمامی معاصی جهان را/

(درحال کامل شدن متن)

در قسمتی از متن یکی از آهنگ هاش با نام شراعظم مطالبی رو میگه بخشی از هویت او و افراد پشت پرده حامی اون رو نشون میده:

به اسم اعظم شر و چش سه و تن مانا / اینجا خیلی واضح داره میگه به نام شیطان و جانور سه چشم که در انجیل اومده و تن مانا یعنی اون روح جاویدان شیطانی

به تثلیث دو سر کوه مخفی وخط ناخوانا / تثلیث دو سر منطورش تثلیث دجال ،جانور آخر الزمان و فاحشه بزرگ در انجیله در برابر پدرفپسر روح القدس .جنگ این دو تثلییث در اورشلیم اتفاق می افته که همون کوه مخفیه صیهونه با کتابی که فقط کسانی که به شیطان ایمان داشته باشن می تونن بخونن طبق گفته ی انجیل

به الت مقدس حالت نامیر اتش / آلت مقدس نماد شیطان پرستهاست منظورش ابلیسک هستش . یعنی زایش جاویدان ابلیس که تو فیلم 666 هم اومده و آتش هم که می دونید نماد شیطان پرست هاست.

شر اعظم یاختو سینا رژی ناکی وناوش / لی یوادش کوخنی ربی سنی خوراتنو لهلی به عینی / تو تیری سیکس راخنا حنی لنا حونی ژرا عنی و عدی / این کلمات عربی نیست و ممکنه رمز یا وردی مخصوص باشه. تو تیری سیکس یعنی 3 تا شیش.(666, to three six)  و بقیشم که هنوز رمزگشایی نشده.

مارح وت یارب زج هدجس / و در نهایت این جمله که رمز این شعره:کافیه کل جمله رو بر عکس کنید که میشه: سجده جز برای تو حرام. با توجه به متن های قبلی این شعر کاملا مشخصه که منظور از تو شیطان است.

شاهین نجفی ماهیت شیطان پرست و فراماسونر بودن خود و حامیانش را در این ترانه به وضوح نشان می دهد که پس از آن آهنگ نقی رو می خونه و یک پرده دیگه از برنامه های شیطانی حامیانش رو اجرا می کنه که این بار با شدت بیشتری مورد نقد قرار می گیره و مقبولیتش بین طرفدارای مسلمانش شدیدا کاهش پیدا می کنه و با توجه به پیشینه ی اسلامی که از خودش نشون داده بود حکم ارتداد اون از سوی برخی مراجع اعلام میشه. محتوای این اهنگ بطور بسیار علنی تر پر است از کفر، توهین و تمسخر اعتقادات مسلمانان و به خصوص شیعیان. بخشی از این آهنگ: آی نقی حالا که مهدی خوابه ما تو رو صدا میزنیم آی نقی تو ظهور کن که ما آماده تو کفنیم... (از ذکر بقیه متن این آهنگ به دلیل داشتن کلمات رکیک و توهین آمیز خودداری می کنم.)

این فرد در جدیدترین اقدامش در اواخر کنسرت خودش در تورنتو کانادا به همراه سایر اعضای باندش لخت شد تا بار دیگری افتضاحی جدید را بر کارنامه خود بیافزاید .

شاهین نجفی در کنسرت تورنتو برهنه شد + عکس تاسف بار

کاملا معلومه که چه کسانی و چرا از شاهین نجفی حمایت می کنند. همان کسانی که از تروریست های تکفیری در سوریه، مخالفان دولت اوکراین، القاعده و طالبان، کشتار مسلمانان افریقا، یاسرالحبیت و شیرازیها و... حمایت می کنند.

با توجه به اینکه آهنگ های ایشان فاقد محتوای مناسب است به نقد جداگانه اهنگ ها نمی پردازم ولی درصورت درخواست نقد هرکدام از اهنگ ها قابل تهیه است.)

مطلبی از وبلاگ دیگر در این رابطه: محض کفریات

نظرات 10 + ارسال نظر
محمد شنبه 16 مرداد 1395 ساعت 23:50

شاهین نجفی یه تبل تو خالیه که اده ای ضد دین اونو الم کردن
وگرنه وقتی به گذشته این فرد نگاه کنی می‌فهمی که فقط دنبال شهرت بوده و الان چون دیده جو طرف این مسائله افتاده دنبال این کارا و چندین نظریه پرداز ملحد بهش کمک کرده و اونو بالا می‌برن
فقط این وسط واقعا جوونای بی‌چاره و گول خورده ما هستند که همچنان به چشم یک قهرمان اونو می‌بینن

بله متاسفانه...
این مدل آهنگ بیشتر از اینکه ترانه باشه یک سخنرانیه...
سخنرانیه که سخنرانش به خودش اجازه میده با هر دانش و سوادی در هر موضوعی با هر ادبیاتی که دلش خواست حرف بزنه و با ضربه آهنگ اون رو توی سر مخاطبش بکوبه...
تازه بعد تفسیرش رو هم ارائه میده!!!

فروغ سه‌شنبه 18 اسفند 1394 ساعت 21:55

سلام.نقد جالبی بود.من اول بگم که نه طرفدار ایشونم و نه مخالفشون.
ولی بنابر توصیه یکی از دوستان گاهی آهنگ ها ی ایشون و گوش میدم.
به نظرم اینکه میگید مثلا این جمله رمزش فلانه به ما ربط نداره چون ما که این آهنگ و گوش میدیم متوجه نمیشم منظورش از جمله ی
" مارح وت یارب زج هدجس"
چیه پس گوش دادنش هیچ تاثیری نداره.
اگر تمایل به ادامه ی بحث داشتید،ایمیلم در اختیارتونه.

سلام
امیدوارم که معتاد شنیدنشون نشده باشید... چون واقعا اثر داره... بدون اینکه بخوایم و بفهمیم روح و روانمون رو داغون می کنه...
موفق باشید.

امین دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت 10:37

سلام وقت بخیر اگه نقدهای دیگه هم دارید برامون بذارید / نمیدونم شما کی ب کی نظرات رو چک میکنید اما بهرحال خواستم نقدهای اشعار دیگه شو هم برامون تهیه کنید و ممنون میشم ب جیمیلم ارسال کنید شدیدا نیاز دارم ... مچکرم

سلام
ممنون از شما...
این نقد رو با توجه به نیاز اون زمان تهیه کردم. واقعا هم کار سختی بود. چون گوش کردن این آهنگ ها با این متنهای زشت و کثیف خیلی آدم رو اذیت می کنه.
البته حتماخیلی بهتر از اینها میشه این آهنگ ها رو کرد.
کاش هر کسی به قدر توان کاری بکنه...

شر شنبه 27 تیر 1394 ساعت 14:12

دوست عزیز نقد جالبی بود . من خودم طرفدارشم بد جور
نظرتون محترمه ولی اون قسمتی که میگی شیطان پرستیه به نظرم مسخرس . همیشه خود شاهین میگه یک خدا ناباوره . و به مفاهیمی مثل خدا و شیطان و ... حداقل به اون شکلی که جا افتاده اعتقاد نداره . برا همین نمیتونه اصلا شیطان پرست باشه . چون اصلا نه خدا نه شیطان رو قبول نداره که بخاد بپرسته

ممنون از اینکه محترمانه نظرتون رو بیان کردین...

ولی به نظرمن شاهین نجفی یک بازیچه است برای شیطان. حالا می خواد بگه قبول دارم یا ندارم.
موفق باشید

مژده یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 21:42

خیلی نقد خوبی بود
موفق باشید

انسان شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 22:05 http://ghoroobe-jomeh.mihanblog.com

سلام.ممنون میشم اگر اطلاعاتی در رابطه با آهنگ صاد (بیشتر نقد)دارید به اشتراک بگذارید.

سجاد شنبه 5 اردیبهشت 1394 ساعت 11:47

سلام عالی بود

محمد پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 ساعت 16:12

فوق العاده بود
خدا قوت

نویسنده پنج‌شنبه 4 اردیبهشت 1393 ساعت 00:52 http://icepackefarhangi.blogsky.com

من که کل شخصیت این فرد رو نقد نکردم. فقط نتیجه بررسی و نقد خودم رو توی به عنوان یک مشت نمونه خروار از آثار این فرد توی این متن نوشتم. درصورتی که با قسمتی یا همه اون مخالف هستید لطفا با دلیل این رو بفرمایید.
لطفا احساسی برخورد نکنید. ممنونم.

نویسنده پنج‌شنبه 4 اردیبهشت 1393 ساعت 00:46 http://icepackefarhangi.blogsky.com

همین قاطی بودن خوب و بد کنار هم هست که کار رو مشکل می کنه. ایشون ممکنه 2تا اهنگ نسبتا خوب هم به نظر شما داشته باشه. یا چندتا جمله توی یک آهنگش درست باشه و چندتا غلط... مغز انسان که فیلتر نمیکنه اینها رو... وقتی من گوش می کنم یا میخونم مطلب غلطی رو اگه همون موقع نقدش هم بکنم باز هم فقط تاثیرش رو کم می کردم و به صفر نمیرسه. بنابراین با تکرار شنیدن اثر تلقینی خودش رو میذاره. که این موضوع به وضوح قابل مشاهده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد